släkten är värst..


image33Denna förkylning säger jag bara, va lite halv krasslig igår eller har ju varit det hela veckan men kände mig väldigt hängig igår faktist. Men de hindrade ju inte att hela släkten från mammas sida skulle komma hit och roa oss lite granna.      3 rätters middag stog på menyn eller egentligen 4 rätter, men iallafall till förrätt va det någon väterbottenspaj med löjrom typ och hackad rödlök och gräddfile, varmrätten blev en god oxfile med hasselbax potatis och mammas goda rödvinssås ( älskar den ) efter det blev de pannakotta, för ni som inte vet vad det är så är de lite som cheeskake fast mjuk i småformar, ah lite svår och förklara men iallafall de blev de efter huvudrätten och cholkladpudding super gott.      Sen blev det en timmes paus där och då kom jonna till mig kände att behövde ha lite uppfriskande sällskap från henne och sen när hon kommit blev de mormors citronpaj med glass , och de är ju bara sjukt gott.    Jonna tyckte också om det , så de blev att vi vräkte i oss det samtidigt som vi kollade på "så ska det låta" de programmet är ju inte helt fel. ellerhur? kanske lite för pensionärer men jag tycker om det faktist.    
efter så ska det låta skulle jonna hem igen och det blev att jag satt och pratade med tjocka släkten, alltid lika trevligt. Men släkten har ju sina naktdelar också, man bruka ju faktist säga att släkten är värst ! HAHAHAHA !  de stämmer verkligen ellerhur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0