home sweet home

jaha, då va man hemma från polen riktigt trött och sliten men de är det värt. Som jag nyss märkte har inte mina mobil inlägg kommit in av någon konstig anledning riktigt skumt. Så få helt enkelt berätta hur mina dagar har varit.
Jag hoppas iallafall att ni har haft det bra här hemma och inte saknat mig allt för mycket. jag har dock längtat hem rätt mycket vissa stunder men det gick ändå.

Nu tänkte jag berätta hur det va..

I söndags samlades vi alla på färjeterminalen vid 20.00 för att få våra hytter&biljetter. Vid 21.00 avgick färjan mot polen blev att jag och jonna sov i samma hytt så vi började packa upp våra grejer direkt när vi kom till rummet. Efter vi bosatt oss så blev det att shoppa en heldel i taxfreen innan klockan slog 23.00 då de va läggdags. :/    Men de va ju allt tur , sov tyvärr inte många timmar den natten menmen det gick jonna sov dessto mera. Innan vi somnar bestämde vi att vi skulle sätta klockan på 05.30 så vi va klara till 7 nästa dag då vi skulle äta frukost men nej tror ni inte vi försover oss. Vaknar 07.10 utav att ammie vicke och pauline står och bankar på dörren utanför, FAAAN VI HAR FÖRSOVIT OSS skriker jag till jonna. Vi få paniiik men lärarna säger att vi kan ta de lungt och att vi inte ska samlas förren vid 08.30 så vi stressar oss i ordning och skyndar oss för att få i oss lite frukost. Duktigt av oss att vi hann iallafall. Vid 08.30 samlades vi för att ta bussarna till konsertrationslägret i stuthoff, och där va de såklart riktigt hemskt. Man bara ryser när man ser det, men för att vi inte skulle deppa ihop för mycket när vi varit där så blev det en shopping runda i gdansk. Inhandlade en tröja på Zara såklart. (favorit affären) vid 17.30 samlades vi vid bussarna igen för att fortsätta till färjan och åka hemåt. Färjan hem skulle vi äta någon buffe, men när vi kom in i matsalen va det grodlår, vildsvin osv. Ingen mat för oss direkt , så blev att vi satte oss på en annan resturang på färjan för att äta lite annan mat, blev sphagetti och köttfärsås. va väl sådär men bättre en grodlår kan jag säg.  Efter lite mat i magen blev det att göra av med alla sina polska pengar i taxfreen och sen in på discot och dansa loss. När klockan va ungefär 2.00 va de dags att va lite tysta jag stack ner till ammie och deras hytt och softade läste lite tidningar och pratade när jag varit där till 3.00 ungefär så gick jag in på mitt en stund la mig i sängen kunde verkligen inte sova så gick in i rumet bredvid där va Maria och massa andra goingar i klassen så blev att spendera några timmar där. Men framåt 5 tiden gick jag och la mig sov en timme , tills det blev upp vid 06.30 för att packa ihop allting och gå ner mot utgången. Så vid 07,30 va vi i land. Papsen kom och hämtade mig vi köpte frallor, åkte hem och åt lite sen somnade vaknade nu vid  19 tiden åt lite mat och nu sitter jag här dödstrött tänkte hoppa i badet nu blir att sova vidare sen. 

 lägger in alla bilder och sånt imorgon.
hoppas ni mår bra iallafall.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0