göteborg.




Då var man hemma från glada och härliga göteborg. Gud vad jag älskar den mysiga staden, allting är ju sjukt härligt där. Blev iallafall bussresa upp dit med 9orna vilket var helt lyckat när vi kom fram till göteborg kom vi fram till vårt boende som var sådär halv skabbigt men det dög jonna jag och ammie fick en egen stuga som vi  bosatte oss i direkt, började ungefär direkt med att packa upp och byta om. men efter ca 20 minuter var det dags att åka och luncha blev dock bara bröd och sallad för mig eftersom att det serverades fläsk med löksås, och det är inte min smak direkt. Utan det blev att vi kilade till Liseberg där jag och Jonna började med att äta lite snabbmat. En french hot dog blev det för min del, första gången jag testade det men var helt okej faktist, men eftersom att vi var på Liseberg hade vi inte tid med att äta utan blev karusell efter karusell vid sju tiden blev det middag på järnvägsresturangen inne på liseberg där blev det en god köttbit med bearnesås och klyftpotatis vilket var en höjdare om man jämför med på dagen. Strax efter middagen springer jag ammie och Jonna bort till marabous hjulet och vad tror ni händer? Jo nummer 63 få sjärnvinst och vem tror ni har det numret? Joo är det inte fröken strandberg, heregud vilket lycka det blev där, kunde knappast andas. ja jisses. Så nu har man 2 kg choklad här hemma. gottigt. vid 22 tiden stängde iaf Liseberg och vi åkte hem till våran lilla stuga somnade efter en stund då vi hört grannarna bredvid festat en bra stund.       Upp tidigt idag på morgonen redan vid 06.15 ringde klockan, jag var död som en sill men det blev att pallra sig in i duschen slänga på sig kläder och bege sig för att käka lite frukost, därefter städar vi stugan och beger oss på guidetur genom göteborg och därefter en dryg timma på sjöfartsmusset. Efter musset får vi 2 timmars fritid då vi äter lunch och gå en runda på stan hittar dock ingetting så blir en snabbis till hemköp och sen vidare till bussen och hemfärd mot karlskrona. Så nu sitter jag hemma, skönt att komma hen nu iaf, träningsvärk i hela kroppen efter alla härliga karuseller igår. blev flumeriden 6 gånger och virvelvinden 4 så ni kan ju tänka er?


Kommentarer
Postat av: anna

Vi ska nog till gbg imorgon alla niorna, åker inte karuseller så jag får väl satsa på godiset jag med ^^

2008-06-11 @ 22:06:48
URL: http://annastarberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0