england 22-31/5 08

torsdagen den 22/5
image241
vi började med att träffas på angöringen för att åka tillsammans med jändel och sturkö skolan till scarborugh vi tog båten över från danmark till england.


fredagen 23/5
image245
väl framme i england blev det att vi stannade och åt lite gran. För att sedan köra vidare mot scaraborugh och få sitt boende.


lördagen 24/5
image248
första dagen i scarborugh morgonen började med två timmars lektion i  skolan helt okej faktist
efter lektionen bestod det av att leta upp alla goa affärer på shopping gatan och sen vidare till slottet. Blev även god lunch på pizza hatt och se när jag ryssland tog hem segern i eurovision song contest.
( på bilden är det jag och vicke vid en telefonautomat.)




söndag 25/5
image257
denna dag hade vi fri dag så vi fick göra vad vi ville, blev att jag och jonna la halva dagen på topshop där vi även mötte upp lite andra shopping sugna tjejer. på kvällen bar det ner till stranden där det blev att spela i spelhallarna.
 

måndag 26/5
image262
idag blev det att vi åkte till york det är en liten stad utanför scarborough, en riktigt mysig stad faktist
det blev i vilket fall att vi gick i cathedralen i en kvart för att sen rusa vidare till topshop där vi spenderade över 2 timmar. riktigt skoj faktist, blev en del inhandlande. efter york resan blev det att vi åt kvällsmat och senare på kvällen fick jag tyvärr åka in till akuten med min fot som blev helt uppsvullen dagen innan jag åkte till england. Så från 20.00 - 01.00 spenderades de tid på akuten. Men de roade vi oss lätt med.


tisdag 27/5
image265
blev 1 timmes skola idag som bestog av en massa roliga teatrar och lekar.
Efter den softa skoldagen blev det att jag och jonna sprang en runda på stan och sen vidare till internet cafet.


onsdagen 28/5
image274
denna dag var det först besöka tågstationen där harryporrte spelades in och sen vidare till flamingoland där de va både karuseller och djur. Efter några timmar där blev det hem och göra sig i ordning snabbt som tusan för att sen dra iväg på disco där jag och vicke shakade loss.



torsdag 29/8

image285
då var det torsdag och sista dagen. Vi hade fri dag hela dagen så blev mest att gå på stan och umgås med folket. På bilden ser ni Ian de är gubben som vi bodde hos. Sjukt underbar .


fredag 30/5
image289
idag började resan hemåt blev att vi stannade vid burge king och sen vidare mot färjan där vi fick vänta i  2 timmar för att få hoppa på.


lördag 31/5

image293
efter 18 timmar på en dryg färja så var vi på väg hemåt.
Och jag måste säga att resan har varit sjukt rolig. så tack för det mina vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0